Sziasztok!

Ezúttal a KORG zászlóshajó szintetizátora, a KRONOS által nyújtott kilenc különféle szintetizátor engine közül az EP-1 Electric Piano Engine kerül bemutatásra a KORG legújabb hivatalos ismertető felvételén. Rich Formidoni az eddig megszokott informatív videók sorát egy újabb demo felvétellel bővítette, melyben kitér az engine által nyújtott modellezésekre, új lehetőségekre, valamint a fontosabb paraméterek megszólalásra való hatására.

 

 

Az EP-1 használata során az eddig bemutatott engine-ekhez hasonlóan szintén részletbemenő módon állíthatjuk az eszköz által nyújtott hat különböző elektronikus piano modellezés bármelyikének paramétereit. Ahogyan azt az SGX-1 modulnál is láthattuk, a KORG mérnökei igyekeztek olyan realisztikus modellezési tényezőket kialakítani, melyek variálása leginkább hasonlít az adott eszköz valós megfelelőjének viselkedéséhez. Kiváló példa erre -hogy az SGX-1-nél maradjunk- a zongorafedél dőlésszögének állítási lehetősége. Ez a paraméter a zongora esetében befolyásolja a megszólalás karakterét - nyitott állapotban harsányabb módon szólal meg, míg zártabb állapotban kissé visszafogottabb, komorabb karakter jellemzi a hangszínt.

 

 

No de térjünk vissza az EP-1 engine érdekességeire. Hat különböző modellezéssel dolgozhatunk az EP-1 használata során: A Tine EP I, Tine EP II, Tine EP V, Tine EP DMP DynoMod modellek mellett két Reed modell is integrálásra került - Reed EP 200 és Reed EP 200A.  A videón is látható módon az Oscillator fül alatt nyílik lehetőségünk a hangszín modellezés komponenseinek beállítására. Itt jön képbe az MDS - a Multi-Dimensional Synthesis fogalma, melynek lehetővé teszi a modellezett eszköz hangzáskarakterét nyújtó tényezők több síkon történő beállítását, finomhangolását.

Az EP-1 által nyújtott electric piano modellezések esetében tehát külön lettek választva a leképezett hangszer hangzását nyújtó alap- és felharmonikusok és a mechanikai (billentyű lenyomásából és elengedéséből adódó) zajok egyes paraméterei. Mivel a modellezés minden szempontból tökéletesen lett kivitelezve, ráadásul a felhasználónak teljeskörű lehetősége nyílik a legapróbb paraméterek befolyásolására is, a hangszer tökéletesen személyre szabható.

Játék közben feltűnik az, hogy a nagyon szépen, mondhatni organikusan úsznak át a különböző erősséggel végzett leütések - a KRONOS elkészítésénél a KORG mérnökei különösen ügyeltek arra, hogy a különböző velocity értékekhez tartozó minták váltása gyakorlatilag észrevehetetlen legyen. A modellező szintetizátoroknál ez egy igencsak lényeges tényező, mely nagyban befolyásolja a realisztikus megszólalást.

 

 

A hangszín harmonikus tartalmát lehalkítva, elkülönítve hallhatjuk a mechanikus zaj modellezést, így azokat is beállíthatjuk olyan módon, hogy az játékstílusunknak maximálisan megfeleljen.

A hangzás további befolyásolására adnak lehetőséget a Panel/IFX/Amp fül alatti paraméterek. Elmondhatjuk, hogy itt találhatók a leglátványosabb modellezési tényezők - a KRONOS-nál már megszokhattuk, hogy a leképezések lényeges összetevőit igyekeztek a KORG szakemberei vizuálisan is megjeleníteni. Nos, az EP-1 esetében láthatunk egy Insert Effect-et, mely stílszerűen egy virtuális insert point-ba bekötött pedállal van jelezve, Bass és Treble paramétereket, a Vibrato-hoz tartozó Intensity és Speed paramétereket, illetőleg az Amp/Cabinet ki-be kapcsolását szolgáló és a hozzá tartozó Drive potmétert.

EP-1 sajátossága, hogy az említett Insert effect algoritmusok nem a beépített effektek közül valók, hanem az engine-en belül, külön kerültek kialakításra. Itt pedálok (compressor, flanger, phaser, VOX wah-wah, stb..) széles választékából választhatjuk ki a megfelelő Insert effektet, melyet különböző grafikák szimbolizálnak.

Ha visszatérünk a Play fül alá, ott kiválaszthatjuk a megfelelő hangszín preset beállítást, melyek mind-mind kiválóan kialakított hangszínek - többek között Frank McComb saját Reed piano beállítását is megtaláljuk. A hírességek által kialakított variációk önmagukban is kiváló játékélményt nyújtanak, de aki a saját hangszíneit szeretné kikeverni, annak is jó kiindulási pontot jelenhetnek.

Az AMS segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy az éppen állított paramétert egy másik paraméter modulálja automatikusan. Ez hasznos lehet az egyéni hangzások kialakításakor. A fentiekben említett összes paramétert hozzárendelhetjük slider-ekhez a Control Surface menüpont alatt, így a számunkra legfontosabb tényezőket könnyedén személyre szabhatjuk. A KRONOS az álatala nyújtott preset beállítások széles spektrumával instant játékélményt biztosít, egyúttal pedig lehetőséget nyújt a megszólalás teljes mértékű befolyásolására is, így minden felhasználói igényt kielégít.

 


Ha érdekesnek találod ezt a bejegyzést, oszd meg Facebook-ismerőseiddel!→Share

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kronos.blog.hu/api/trackback/id/tr542913531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása